SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Monday, January 19, 2009

UjianMu..


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Musim berlalu, dan setiap detik waktu yang diberikan sentiasa memberiku peluang untuk memperbaiki kelemahan diri.
Ujian minggu lepas cukup menyedarkanku betapa kerdilNya diriku ini di sisiMu Ya Allah.Ujian yang Kau berikan ini,mengembalikan diriku kepada fitrah asal secara semulajadi dan sentiasa mengakui ada lompang-lompang yang perlu diisi supaya lekas menjadi mukminah yang sejati.

Segala puji bagi Allah,melimpahkan ujian sebegini awal supaya aku sentiasa beringat. Malah di samping Kau menganugerahi sedikit kekecewaan datang pula kekuatan yang entah dari mana serta kasih-sayang yang tak berbelah bahagi daripada sahabat handai yang sentiasa memberikan kata-kata semangat untuk terus berada di medan perjuangan ini.
Sesungguhnya,
Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini..
Terimalah taubatku ini Ya Allah.

Sesungguhnya Ya Allah, Kau telah tunjukkan aku nikmat Kasih-sayangMu kepada ku dan seluruh umat manusia supaya kami bertaqwa. Namun hati ini masih lalai dalam menikmati segala nikmat yang Kau limpahkan pada diri yang hina ini.Ya Allah, Tuhan yang Maha Penyayang, Kau ampunilah dosa-dosaku yang tak terkira banyaknya. Sesungguhnya jika takdir ini yang Kau tentukan untukku...itulah yang terbaik buat diriku.

Wallahualam.

No comments: