SCM Music Player - seamless music for your Website, Wordpress, Tumblr, Blogger.

Saturday, November 8, 2008

Rintihan di malam hari


Ya Allah,

Aku mohon padaMu Ya Allah,
Kau tetapkanlah hatiku diatas jalanMu
...yang lurus.

Kau ringankanlah setiap anggota kurniaanMu ini Ya Allah,
Supaya tunduk dan sujud beribadat kepadaMu
dengan penuh kesyukuran Ya Allah..

Kau tenangkanlah hatiku dalam mengharapkan keredhaan
dan cinta agungMu,
Kau campakkanlah rasa takutku setiap kali mendengar namuMu Ya Allah..

Dikaulah sebaik-baik pendengar
Coretan hati ini Ya Allah...
Aku mendamba cintaMu...
Aku mengharap kasihMu...
Aku yang menagih belas dariMu Ya Allah
Kau Jadikanlah aku antara golongan hambaMu yang bersyukur..

Allah Maha Besar, Maha Suci Allah, Segala puji bagi Allah...

1 comment:

Anonymous said...

salam ya ukht

berpegang pd kata
La Tahzan, Innallah Ha Ma'ana
sememangnya dapat menguatkan
kita...

Alhamdulillah...

Allah Maha Adil
Maha Mendengar
Maha segala-gala...

jika kita selalu merintih, InsyaAllah Dia akan berikan satu hadiah yg x terjangka oleh Akal fikiran...

tak semua manusia Allah campakkan rasa kasih dan sayangNya...Hanya kepada org2 yg d kehendakiNya...

InsyaAllah...

salam